Saturday, January 1, 2011

anul nou, finally

mi-am petrecut noaptea de anul nou facand istoria rateurilor de anul nou. ce alt moment ar fi mai bun in care sa analizezi cum poate fi rasolita o oportunitate?! cu un total optimist de 43 rateuri din 46 (in care nu am pus si anii in care eram prea mica sa inteleg ce se intampla cu mine) trag concluzia ca revelionul este un alt moment de fericire obligatorie care ma intristeaza. ei, sigur, poate ca ma intristeaza atitudinea mea... pentru ca ma trezesc asteptand prea mult de la un moment creat de umanitate ca sa dea timpului trup si valoare. aha, cu mintea e usor de inteles. dar timpul, cica, e relativ  ba chiar si in bucla si doar noi, fiinte limitate il pecepem liniar, curgand ca un fluviu fara intoarcere. de aceea am creat sarbatori si momente ca sa-l marcam cu balizele noastre (ca sa stim cand sa ne apucam de semanat, de exemplu).de aceea a fost creat si calendarul care, ca orice lucru conceput de oameni, are un inceput si un sfarsit, in cazul nostru noaptea dintre 31decembrie si1 ianuarie. "aceasta este o conventie" spune mintea mea, "iata un moment numai bun de sarbatorit cu prietenii!" spune si inima. "ce inseamna distractie?" intreaba mintea nevinovata. "ei, stii si tu, mananci, bei si te simti bine". "eu cel mai bine ma distrez citind" spune mintea (asa e ea, mai intelectuala) "...sau pictand"."ba eu, cel mai bine ma simt langa iubirea mea" isi da cu parerea si inima, "dar cum iubirea e ocupata cu altceva, am vazut la televizor ca exista si aceasta posibilitate: oamenii se aduna in grupuri si considera ca se simt bine asa". atunci eu de ce ma plictisesc? poate pentru ca toate exemplele de sarbatorire conventionala a momentelor din calendar a dat gres. ma intreb de ce mai continui sa sper ca ceea ce vad la altii (distractie (?), nebunie, uitare de sine combinata cu veselie nemarginita, bautura in exces, mancare in exces, dans nebun pana la ziua) ma va bucura si pe mine. si din nou cred ca am uitat sensul: oamenii se bucura atat de tare pentru ca a mai trecut un an. este asta un motiv de bucurie? si de ce ne bucuram ca incepe anul nou? stim noi ce ne asteapta in anul care urmeaza? ma uit in urma si realizez ca cele mai vesele petreceri de revelion au anuntat cei mai catastrofali ani. poate ca ar trebui sa fim mai retinuti!
atata polologhie ca sa spun ca nici anul asta nu a iesit faza cu distractia. poate la anu'...
si "la multi ani!"

No comments:

Post a Comment